Πέμπτη, Φεβρουαρίου 16, 2006

Κύπριοι Πατεράδες


Όταν περάσουν μια κάποια συγκεκριμένοι ηλικία οι Κύπριοι πατεράδες αντιλαμβάνονται ότι όλα αυτά τα χρόνια λόγω τις εργασιομανίας τους κάπου έχουν χάσει επαφή με τα παιδιά τους. Προσπαθούν να το παίξουν φίλοι, με τρομακτικά ομολογουμένως αποτελέσματα, αλλά κυρίως να δείξουν κατανόηση. Η κατανόηση όμως συνεπάγεται σεβασμό και ισότητα, κάτι που οι πατεράδες μας αδυνατούν να αφομιώσουν αλλά αντιθέτως προσπαθούν να συνδυάσουν με ηθοπλασία. Ότι έχουμε κάμει στη ζωή μας, οι πατεράδες μας το έκαναν καλύτερα. Ότι έχουμε υποφέρει, οι πατεράδες μας το έχουν υποφέρει περισσότερο. Ότι δυσκολία έχουμε αντιμετωπίσει φαντάζει ανέκδοτα στα Ιώβια πάθη των πατεράδων μας. Χαρακτηριστικοί διάλογοι...


Στρατός:
Γιός - Σήμερα εκάμαμεν βολή με το G3 τζιαι εκουφάναν τα φκιά μας. Ακόμα βουίζουν!
Πατέρας - Τον τζιαιρόν μας είχαμεν τα παλιομαρτίνια, όποτε επυροβολούσαμεν ετρώαμεν τζιαι μιάν που το κοντάκκιν.
Γ- Εκάμαμεν τζιαι άσκηση Νικηφόρον τζιαι εγίναμεν λέσιν, εκαταχταρτήκαμεν, τζιαι έφα τζιαι 2 μέρες φυλακή.
Π- Καλά την έσιεται. Το '63 που εγίναν οι φασαρίες ήμουν εις την Τυλληρκάν τζιαι εβάλλαν μας οι Τούρτζιοι. Εμείναμεν θεονήστικοι 4 μέρες, οι ασύρματοι δεν εδουλέφκαν, τζιαι χαζίριν να μας συλλάβουσιν στο Σελλάϊν τ' Άππι τα Μεχμετζίκ. Το 74' ήμουν εις τον Πενταδάκτυλο μπλα μπλα μπλα μουμπλέ μουμπλε μουμπλε...Εν στρατό που κάμνετε τωρά όξα ξενοδοχείον;


Σχολείο:
Γ- Έφκαλα γενικόν 18 τζιαι μπορεί να μεν περάσω Πολυτεχνείον.
Π- Τον τζαιρόν μας έδερνεν μας ο δάσκαλος με την βίτσα, τζαι με φροντιστήρια επαένναμεν με τίποτε, τζιαι μια χαρά επερνούσαμεν πολυτεχνείο. Με υπολογιστικές είχαμεν με κκομπιουτε ...
Γ- Έχουμεν τζιαι διαδήλωση ενάντια του ψευδοκράτους.
Π-Τον τζιαιρόν της ΕΟΚΑ εσπάζαμεν τα τζάμια τους Εγγλέζους τζιαι εβουρούσαμεν με τες σημαίες τες Ελληνικές αντί να σσίζουμεν τες κκελλέδες μας με τα κόμματα τζιαι να καθούμαστε στα κκαφέ.

Αναψυχή:
Γ- Παπά, ετρύπισεν η μάππα μου. Εννα μου γοράσεις καινούρια;
Π- Ρώτα τον παππού σου τον Θεόδωρο να σου πει που επάιζαμεν με το φουσκάρι του χοίρου, όί με μάππες τζιαι πελλάρες. Επαίζαμεν σκατούλλικα τζιαι αντρές τζιαι λιγκρίν όι εμάθετε μου με τα νιττέντο τζιαι τα αττάρκα τζιαι αποβλακόννεστε.
Γ-Δώσμου τζιαι 1.25 να γοράσω ένα πακκέτο μάρλπορο (Εδώ τρώει τον πάτσο στο σβέρκο)
Π- Τον τζιαιρόν μου επείνναμεν ρόγιαλς τζιαι κρέβενεϊ τζιαι δεν εκαπνίζαμεν μπροστά στους πιό μεγάλους, όϊ εσείς δκιο ππαραδκιών κότσιροι καπνίζετε τζιαι κάμνετε τους καμπόσους.

Τέτοιοι διαλόγοι ίσως σας φανούν γνωριμοί. Εμένα όμως άλλο με απασχολεί. Πως μπορεί οι πατεράδες μας να έχουν δίκαιο και πως μια μέρα ίσως εγώ να μην έχω τίποτα να πώ στα δικά μου παιδιά.

Comments:
Μην ανησυχείς. Βάσει αυτής της εξελικτικής θεωρίας, η επόμενη γενιά είναι πάντα χειρότερη από την προηγούμενο. Τον παπά σου προσεγγίζεις τον λάθος. Εγώ πιάνω ναζιάρικο ύφος και λέω «παπακήηηηηηηηηη θέλω...» Γενικά όμως ο παπάς μου εβαρκέτουν πάντα να τσακκωθεί μαζί μας. Είχε την μάμα για τούτη την δουλεία, τζίνος συνήθως εκάθετουν δίπλα και εδιάβαζε εφημερίδες.
 
esy eisai geneka. egw en eimai mitsis jie cuddly. dkio meres na minw axiristos eimai opos ton katsoshiro.
 
Συγνώμη αλλά για το σχολείο θα διαφωνήσω.

Οι γονείς μου ούτε 3 γλώσσες χρειάστηκε να μάθουν, ούτε να σιηστούν να φκάλουν καλό γενικό για να μπουν στο πανεπιστήμιο (το competition για να μπεις πανεπιστήμιο ήταν ΠΟΛΥ πιο λίγο).
Δεν είχαν calculators αλλά δεν έκαναν τόσο περίπλοκες πράξεις.
Και ήταν πολύ πιο εύκολο να βρεις δουλειά (οποιαδήποτε δουλειά) παρά σήμερα.
 
nai einai sigoura ki afto pou leei i drakouna. emena o papas mou empike stin pio competitive sxoli tou panepistimiou athinon me ton geniko tou for goodness sake!

oso gia to cuddly, kala na pathei. "etheles kores na asou kamnoun nazia" pou tou lalei je i mana mou:P plirone tora
 
Δημοσίευση σχολίου



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?