Πέμπτη, Μαΐου 17, 2007

Η Επιστήμη της Τεμπελιάς




Τεμπελιά και Αναβλητικότητα (Περίληψις)
--------------------------------------


του Δρ. Φιρφιρή Φιρφιρίδη

PhD Applied Counoshilleering, Pedhoulas University
MSc Procrastination Studies and Development, University of Palau and South Pacific Ocean
BSc Leisure Studies, Susini College

---------------------------------------


Η τεμπελιά και η αναβλητικότητα είναι δύο έννοιες αλληλένδετες η οποίες δυστυχώς λανθασμένα συγχέονται ως προς τη σύστασή τους αλλά και ως προς την μορφή και χρήση τους. Σκόπος αυτού του συγγράματος είναι περιληπτικά να εκθειάσω τις ομοιότητες και τις διαφορές τους και αποτελεί το απόσταγμα 25 χρόνων μελετών στον κλάδο.

Τεμπελιά-

Η τεμπελιά είναι ανθρώπινο χαρακτηριστικό που απαντάται από τις απαρχές του ανθρώπινου είδους. Η λογοτεχνία μας αναφέρει την τεμπελιά στο βιβλίο της Γένεσης για πρώτη φορά όταν ο Άβελ, γιός του Αδάμ και της Εύας, προτίμησε την ποιμενική παρά την γεωργία, σε αντίθεση με τον αδελφό του Κάϊν. Ο Κάϊν ο οποίος εργαζόταν νυχθημερόν στα κτήματά του δεν άντεχε να βλέπει τον οκνηρό του αδελφό καθούμενο στο πρανές του βουνού και να παίζει αμέριμνα το πιδκιάβλιν του (ποιμενικός αυλός) επιτηρώντας το ποιμνίο του και τον σκότωσε. Αργότερα μαθαίνουμε πως η οκνηρία αποτελεί ένα από τα εφτά θανάσημα αμαρτήματα και η παγκόσμια λαογραφία πρόσθεσε με τη σειρά της απειράριθμα παραδείγματα απαράμιλλης οκνηρίας, όπως για παράδειγμα ο μύθος του Ριπ Βαν Γουίνκλ που κοιμήθηκε είκοσι χρόνια, ο Πόλντο ο φίλος του θρυλικού Ποπάυ, ο Πασχάλης ο Χήνος που ήταν εξάδελφος του Ντόναλντ Ντάκ καθώς και πολλοί άλλοι.

Η παντελής έλλειψη ενδιαφέροντως και η απουσία της συναίσθησης της ευθύνης είναι τα κύρια γνωρίσματα του τεμπέλη. Για τον τεμπέλη ολόκληρος ο κόσμος λειτουργεία αυτόματα χωρίς την συμβολή του και ως εκ τούτου η οποιαδήποτε του ενέργεια δύναται να διαταράξει την ισορροπία του σύμπαντως. Ακόμη και σήμερα υπάρχουν πολλά παραδείγματα αυτής της φιλοσοφίας και τρόπου ζωής τα οποία ο οποιοσδήποτε μπορεί να δεί αν επισκευτεί τα γραφεία του Τμήματος Ευημερίας της Δημοκρατίας- Καθόλα ικανοί ανθρώποι σε μια εποχή χαμηλής ανεργίας κάθονται και περιμένουν το τσιέκκιν (επιταγή) να έρθει να τους βρεί και εργάζονται μόνον όταν συμπληρώνουν αιτήσεις για ωφελήματα, περίεργα επιδόματα αναπηρίας κτλ. Το ευτύχημα είναι πως τέτοιοι αντιπαραγωγικοί ανθρώποι με την αδράνεια τους απαλλάσουν την υπόλοιπη κοινωνία από πιθανούς κινδύνους στην περίπτωση που, Θεώς φυλάξι, αναλαμβάναν κάποια θέση ευθύνης, όπως επιθεωριτές εναέριας κυκλοφορίας. Οι τεμπέληδες είναι επίσης εξαιρετικοί στο να εξοικονομούν ενέργεια καθώς η αδράνειά τους χαρακτηρίζεται από χαμηλής μορφής εντροπία.

Αναβλητικότητα-

Ο αναβλητικός, σε αντίθεση με τον τεμπέλη, μπορεί να αποδειχτεί ένα από τα ποιό παραγωγικά μέλη της κοινωνίας μιας και δεν διακατέχεται από αντιπαραρωγική τάση ή φιλοσοφία. Αντιθέτως, ο αναβλητικός, ο άνθρωπος της τελευταίας στιγμής, έχει βαρύτατη συναίσθηση καθήκοντως και απλά επιλέγει να εργαστεί την τελευταία στιγμή. Καμία αναπηρία δεν τον εμποδίζει να εργαστεί ενωρίτερα. Τουναντίων, οι αναβλητικοί έχουν υποδειγματική αυτογνωσία. Γνωρίζουν τα όριά τους καθώς και πως εργάζονται πιό αποτελεσματικά υπό συνθήκες πίεσης. Απτό παράδειγμα οι φοιτητές απανταχού της Γής. Αξιοποιώντας στο μέγιστο το χρόνο τους μπεκρουλιάζουν σε μπυραρίες και βγάζουν τα μάτια τους στις εστίες, σημαντικότατο μέρος της εκπαίδευσής τους, αναπληρώνουν τις δυνάμεις τους και ρίχνονται με τα μούτρα στο διάβασμα την ενδεκάτη ώρα.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας συνέβαλε σημαντικά στην εξάπλωση της αναβλητικότητας. Το ίντερνετ, λογισμικό επικοινωνίας όπως το ΜΣΝ Μέσσεντζερ, τα ιστολόγια και τα βιντεοπαιγνίδια πραγματικού χρόνου επιτρέπουν στο φοιτητή της ανάπτυξη ικανοτήτων που δεν θα μπορούσε να αναπτύξει με παραδοσιακές μεθόδους. Αν και τα δύο είδη, τεμπέληδες και αναβλητικοί, μοιάζουν να μην παράγουν έργο στην πραγματικότητα το χάσμα μεταξύ τους είναι αγεφύρωτο.

Ο τεμπέλης είναι ένας άχρηστος της κοινωνίας, ένας κηφήνα που ευτυχώς ο εξελικτικός Δαρβινισμός έχει εξοστρακίσει από το παραγωγικό κοινωνικό σύνολο, ενώ ο αναβλητικός και συναίσθηση του καθήκοντως έχει και τον χρόνο του αξιοποιεί κατάλληλα.


Η παρούσα καταχώρηση εγράφτηκε την στιγμή που έπρεπε να μελετώ για τις εξετάσεις.


Comments:
AXIOS!!!
AXIOS!!!


Oute o Walter Benjamin en exortonen na ta pei toso swsta!!!
 
polla kalo!
to epomeno nanai,, a8kiaseros vs argosxolos
:D
 
varkoume na to 8kievaso. paw piso sto revision gia tes eksetaseis.
 
http://varetos.blogspot.com/

:D
 
Δημοσίευση σχολίου



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?